zondag 29 juni 2014

WK nailart, deel 6!

Vanavond is weer zo'n spannende wedstrijd van Nederland. Wat denken jullie, gaan we weer winnen? Aan onze nagels zal het in ieder geval weer niet liggen!

Allereerst heb ik mijn nagels oranje gelakt. En ja, hier voor heb ik mijn normale basecoat gebruikt voor extra bescherming. De oranje lak hoeft niet volledig dekkend te zijn, dit omdat er toch iets over heen gaat.
Vervolgens heb ik met rood, wit en blauw wat druppels op een blaadje gedaan. Zorg ervoor dat dit lang ligt, hierdoor kan je straks de draden trekken. Ik had verwacht dat ik aan 5 druppels genoeg zou hebben, dit is niet het geval. Zorg er voor dat er ongeveer 10 druppels per kleur op liggen. Als je dit nog nooit gedaan heb (zoals ik hiervoor), oefen dan eerst even op je blaadje met draden trekken. Hierdoor heb je ook meteen door wanneer je de goede dikte van nagellak te pakken heb.
Zo ziet het er uit als je klaar bent met de lijntjes. Ik had eerst een dottingtool gepakt, maar kleine satéprikkertjes zijn net zo makkelijk. Zorg ervoor dat je je vinger boven het blad houdt in plaats van erop, dit scheelt weer met je vingers schoon maken. Ik merkte dat ik onbewust steeds in de nagellak terecht kwam.
En zo ziet het er dan uit als je de draden op je nagels gedaan hebt. Nog een basecoat erop, en klaar! (vergeet niet dat het goed moet drogen, anders vermengen de kleuren zich) Het is even een kwestie van oefenen, maar het is wel een leuke nailart om te doen!


Tot de volgende!

xxx Britt


Geen opmerkingen :

Een reactie posten