zaterdag 1 februari 2014

Roze-zilver nail-art

Eindelijk, de allereerste nail-art!



Ik heb hiervoor meerdere dingen gebruikt, helaas is heel veel van OPI omdat ik een lichtelijke (lees: zware) verslaving heb. OPI stroomt bijna door mijn aderen haha.



Allereerst een chip & skip, deze zorgt ervoor dat nagellak beter hecht aan je nagels. Daaroverheen heb ik een basecoat gebruikt, Nail Envy van OPI.




Voor de zilveren details heb ik een smal penseeltje gebruikt, dit vind ik wat makkelijker werken. 

 


De roze kleur is Hey Baby, een roze creme gloss nagellak van de lijn Gwen Stefani for OPI.
Over de roze kleur heen heb ik een topcoat gebruikt met Drip Dry, dit was voornamelijk omdat ik te ongeduldig was om lang te wachten. Over de zilveren nagellak mag geen topcoat heen, vandaar dat ik hem tussendoor heb aangebracht.



Als laatste heb ik Push & Shove gebruikt van OPI. Dit is een chrome metallic nagellak, die een eigen basecoat heeft zodat het effect optimaal tot uiting komt.




Het eerste wat ik heb gedaan, is de chip & skip aanbrengen en vervolgens de basecoat.
Ik heb hiervoor mijn nagels gevijld en goed schoongemaakt, dit zorgt ervoor dat de nagellak langer blijft zitten.



Vervolgens heb ik mijn nagels roze gelakt met Hey Baby. Ik heb hier 3 laagjes van gebruikt, maar in principe zou het ook moeten lukken met 2. Ik was een beetje blond aan het doen, waardoor de derde laag toch echt nodig was haha.
Hierna heb ik de topcoat met Drip Dry druppels aangebracht, waardoor ik minder lang hoefde te wachten om zilver aan te brengen. Daarnaast zorgde dit ervoor dat de roze kleur beter zal blijven zitten, aangezien het op de meeste plekken nog zichtbaar is. 



Als finishing touch heb ik nog wat zilveren details gemaakt met Push & Shove. Push & Shove is een One Night Only Wear, vandaar dat ik het niet leuk vond om heel veel zilver te doen. Ik heb random wat strepen gezet, en vond het resultaat redelijk geslaagd.
Ik zal nog laten weten hoe lang Push & Shove uiteindelijk op deze manier blijft zitten.

Tot de volgende,

xx Britt

1 opmerking :