maandag 22 september 2014

Water marble nailart


Vandaag eens iets wat hier nog niet voorbij is gekomen: water marble. Het is een techniek die nog flink wat oefenen nodig heeft, vandaar dat mijn nagels er ook verschillend uit zien. Het is niet de aller eerste keer dat ik dit geprobeerd heb, maar lastig blijft het zeker! Ik ben dan ook redelijk trots op het resultaat, maar zal zeker nog verder oefenen.




Allereerst is het heel belangrijk om alles goed klaar te zetten, omdat je tussendoor te weinig tijd hebt om heen en weer te rennen. Voor deze nailart heb je flink wat nodig:
- water op kamer temperatuur, het liefst uit fles
(dit omdat er dan minder mineralen in zitten)
- plakband of tape,
ik gebruik het liefst scotch tape omdat dit makkelijk in stukjes scheurt
- een bekertje om het water in te doen
- saté-prikkers of iets dergelijks om het patroon mee te maken
- een lak voor de basiskleur, wit is het makkelijkst
- meerdere dunne lakjes
(dun zorgt ervoor dat het beter verspreid)
Als alles klaar staat, is het tijd om je nagels te lakken. Ik heb 2 lagen wit gebruikt, omdat dit beter dekt. Wit zorgt ervoor dat de kleuren er beter uitspringen. Je zou ook een van de kleuren van het patroon kunnen gebruiken, hierdoor komt die kleur meer naar voren.
Tijdens de lagen door, heb ik alles alvast klaar gezet. Ik heb dus het bekertje op een stabiele tafel gezet, het schone water erin gedaan en de nagellakjes ernaast gezet. Ook heb ik de saté-prikkers klaar gelegd met een keukenpapiertje om tussendoor schoon te kunnen maken.
Pak vervolgens de plakband en maak er stukken van. Het eerste stukje plak je onder je nagelriem, om je vinger heen. Het andere stuk is iets lastiger uit te leggen, maar laten we het proberen: het tweede plakbandje moet je over je vingertop doen. Leg het midden op je top en druk deze aan. Vervolgens plak je de uiteindes langs je nagelranden. Als ook deze vastzit. kan je het achterop je vinger dichtknijpen. Dit zorgt ervoor dat de nagellak niet alsnog op je vinger komt. Als dit allemaal goed vast zit, ben je al weer klaar voor de volgende stap!
Het bekertje en de nagellakjes stonden al klaar, tijd om te beginnen! Draai alle lakjes open, dit scheelt weer tijd. De nagellak droogt normaal gesproken namelijk best snel, dus als je niet snel genoeg bent zou je het patroon kunnen ruïneren. Druppel de nagellak steeds op dezelfde plek in de beker. Als je het idee hebt dat het genoeg druppels zijn, kun je door naar de lijnen. Hoe meer druppels en dus hoe meer ringen, hoe meer lijnen er ook uiteindelijk komen.
Dit ziet er best lastig uit he? Maar wees gerust, ik zou Britt niet zijn als ik geen filmpje had gemaakt. Ik vond het namelijk iets te lastig om het te beschrijven, dus besloot ik het maar te filmen. Excuus voor het verschil in bulls-eye (zoals de ringen samen heten), ik heb het namelijk op deze foto iets beter gedaan haha. Het was voor mij wel duidelijk dat je met oefenen leert, mijn rechterhand ging namelijk een stuk makkelijker. Voor de mensen die geen zin hebben om het filmpje te kijken: trek met de saté-prikker lijnen vanuit het midden naar buiten, ongeveer 8 keer. Trek vervolgens tussen deze lijnen weer lijnen naar binnen toe, maar zorg dat je de buitenste ring niet aanraakt!
Als je het patroon gemaakt hebt, kan je je vinger erin dopen. Hou je vinger rustig op dezelfde plek, en  haal met de saté-prikker de overtollige nagellak uit je bakje. Let wel op dat je je nagel niet aanraakt, dit zorgt voor lelijke plekjes (en ja dit is bij mij dus ook een paar keer gebeurd).
Als je je nagels er vervolgens uit haalt, en de plakband er weer af haalt, is dit het resultaat! Bij mijn linkerhand is duidelijk verbetering te zien. Mijn wijsvinger en middelvinger vertonen nogal rare patroontjes, dit omdat ik minder ringen van nagellak had en ook slechter de lijnen trok.
Hier nog even duidelijk mijn rechterhand. Helaas is mijn ringvinger flink toegetakeld door de saté-prikker, vandaar dat ik er niet volledig trots op kan zijn. Ondanks dit, vind ik het goed genoeg gelukt om me het nog een keer te laten proberen!


En wat vinden jullie, moet ik zoiets vaker doen? En vooral: moet ik vaker gaan filmen?

Tot de volgende!

xxx Britt

1 opmerking :

  1. Ik heb het een keer geprobeerd, maar de nagellak verspreidt niet goed, maar het uit welke nagellak je gebruikt?

    BeantwoordenVerwijderen