zondag 1 juni 2014

Ombre nailart met aztec

Vandaag weer iets van ombre nailart, net als vorige week. Ik ga deze keer niet zo goed uitleggen wat ik met het ombre-gedeelte heb gedaan. Wil je hier meer over weten, kijk dan even hier. Als dit nog niet duidelijk genoeg is, laat dan even een berichtje achter (dan ga ik namelijk een filmpje ervan maken!)


Nog even tussendoor; sorry voor de kwaliteit van de foto's, ik heb ze deze keer met mijn telefoon gemaakt. Normaal gesproken maak ik ze met de camera van mijn zus, maar deze besloot lekker tegen te werken. Het roze werd meer paars, het blauwe leek zelfs grijs/zwart. Van de week dus even uitvogelen welke stand ik moet hebben voor deze felle kleuren.


En dan nu, lekker beginnen aan mijn verhaal! allereerst heb ik mijn nagels schoongemaakt, gevijld & voorzien van de nodige basecoat. Vervolgens heb ik roze, paars en blauw op mijn sponsje gedaan en voor dit ombre effect gezorgd. Op mijn duim had ik trouwens eerst een witte onderlaag gedaan. Ik vind de kleuren hierbij feller, maar de overgang is minder mooi omdat het sponsje meer over je nagel glijdt. Het is dus ook wat lastiger om hem hierop te maken.
Vind je het lastig om je nagelriemen goed schoon te maken? Plak dan wat plakband op je nagelriemen, ze komen namelijk erg onder de nagellak te zitten met deze nailart. Vooral dat blauw gaat moeilijk weg haha.


Nadat dit gedroogd was, heb ik met een witte striper het aztec-effect op mijn ringvinger en wijsvinger gemaakt. Allereerst heb ik de drie horizontale lijnen gemaakt, dit zorgt ervoor dat de rest goed in verhouding komt. Hierna heb ik de schuine lijntjes tussen de onderste twee lijnen gedaan. Als laatste nog de stipjes met een dottingtool en het is alweer compleet.


Het is op de foto helaas niet helemaal duidelijk, maar op mijn wijsvinger had ik een matte topcoat gedaan en op mijn ringvinger een normale topcoat. In eerste instantie leek het me heel leuk, maar achteraf raad ik de matte topcoat toch af, omdat het wit hierbij minder opvalt.

Tot de volgende!

xxxx Britt

Geen opmerkingen :

Een reactie posten