zondag 22 juni 2014

WK nailart, deel 4!

Voor morgen moeten onze nagels natuurlijk tiptop in orde zijn! Ik heb er vandaag voor gekozen om het een beetje te mixen, een nederlands sfeertje met toch ook duidelijk voetbal elementen. Vooral het WK logo op mijn pink vind ik geweldig!



Allereerst heb ik mijn nagels voorzien van een goede basecoat. Vervolgens heb ik mijn ringvinger en duim groen gelakt, hier komen de voetbalelementen op. Mijn wijsvinger, middelvinger en pink heb ik wit gelakt. Achteraf gezien had ik mijn wijsvinger beter meteen oranje kunnen maken. Ik ga nu stuk voor stuk bespreken wat ik op mijn nagels heb gedaan. Houdt er rekening mee: alle nagellak moet goed drogen!

Nadat ik met het idee kwam, heb ik mijn vader gevraagd om simpel een voetbal veldje te tekenen. Nadat ik aangaf dat het waarschijnlijk te gedetailleerd was om op mijn nagel te passen, kwam hij met het idee om maar een half veld te doen. Als je op beide handen een half veld maakt, kan je de nagels naast elkaar doen om een heel veld te creĆ«ren. 
Voor deze nagel heb ik een simpel voorbeeldje gebruikt van google en dit vervolgens nagemaakt. Ik heb hiervoor een striperskwastje gebruikt met weinig en korte haartjes. Dit maakt het makkelijker om korte lijntjes te trekken.

Op mijn ringvinger heb ik eerst twee witte rondjes gemaakt. Ik ben hierna doorgegaan met mijn andere nagels zodat het goed kon drogen. Nadat dit gedroogd was, heb ik de rondjes met zwart omlijnt en vervolgens wat vlakjes getekend. Als je wil weten hoe je een mooie grote bal moet maken, dan moet je even hier klikken om naar de nailart van Sanne te gaan!
Op mijn middelvinger heb ik plakkers gebruikt om de hoek erin te krijgen. Nadat de witte lak goed gedroogd was (wacht hier echt op, anders trek je het los!), heb ik de stickertjes erop geplakt en eromheen rood en wit gelakt. Ik heb de stickers zo snel mogelijk weer losgehaald, anders trek je de nagellak mee. Omdat dit de eerste keer was dat ik ze gebruikt heb, ziet het er nog niet helemaal netjes en strak uit. Je kan met de kleuren die je gebruikt altijd nog wat strakkere lijnen trekken.
Tot slot mijn pink, de nagel waar ik best trots op ben! Ik heb hiervoor het logo van het WK even opgezocht, zodat ik dit na kon maken. Ik ben heel simpel begonnen met de gele 2, en heb zo het rijtje afgewerkt. In eerste instantie had ik een knallende geel, dit vond ik niet mooi staan. Ik heb de 2 weggehaald en ben overnieuw begonnen. Ik had helaas geen andere geel in huis (ja ja, alleen maar neons) dus heb ik op een blaadje een klein beetje oranje met een druppeltje geel gemengd. Gebruik vooral niet te veel oranje, omdat oranje nog al snel overheerst en het de bedoeling is dat het geel wordt. Nadat het gedroogd was, heb ik nog het witte lijntje in het blauwe rondje getekend en klaar is het logo!

Als laatste nog een topcoat, en je bent weer helemaal klaar om te juichen!

Tot de volgende!

xxxx Britt

Geen opmerkingen :

Een reactie posten