zondag 11 mei 2014

Nagelverzorging

Vandaag ga ik eens laten zien hoe ik mijn nagels verzorg. Dit doe ik niet elke week, ik doe het gewoon als ik merk dat mijn nagels weer minder sterk zijn.
Hier boven staat alles wat ik gebruikt heb. In het bakje liggen OPI avoplex, een glasvijl, een basecoat van OPI en een handcreme. In de bak eronder zit warm water met limoensap (normaal gesproken gebruik ik citroensap, maar dit was helaas vandaag op). Tot slot nog het verzorgingssetje, met meerdere tools om je nagels te knippen en verzorgen.

Allereerst een foto van hoe mijn nagels er van te voren uit zagen. Kort, VEEL te kort voor mijn doen haha. Ik heb vlak voor deze foto alvast het vuil onder mijn nagels weggehaald, hierdoor worden je nagels beter schoon door het citroenwater.
De eerste echte stap die ik heb gedaan, is de bak water goed neergezet en daar lekker mijn handen in gedaan. Neem een bak die groot genoeg is, zodat beide handen erin passen. In de rechter foto is te zien dat ik gewoon mijn beide handen er in heb zitten. Zorg wel dat je een doekje klaar heb liggen, zodat je niet alles nat spettert als je je handen eruit haalt.
Voor het water heb ik wat water gekookt. Terwijl dit aan het koken was had ik een klein laagje limoensap in het bakje gedaan. Ik heb vervolgens het gekookte water erin gedaan, en net zo veel koud water toegevoegd tot het koud genoeg was om je handen er goed in te kunnen doen.
Na het waterbadje heb ik snel weer het vuil onder mijn nagels weggehaald. Doordat je nagels net een tijdje hebben kunnen weken, laat het overige vuil heel makkelijk los. Vervolgens heb ik een van de tools uit het setje gepakt om mijn nagelriemen te doen. Ik vind deze heel fijn in gebruik, omdat de bovenkant wat boller is en dus niet in je vel kan snijden.
Hierna heb ik mijn nagels nog wat beter laten drogen, en vervolgens een laagje basecoat opgedaan. 
Vervolgens heb ik avoplex opgedaan. Ik doe altijd een klein bolletje op alle nagelriemen, smeer het vervolgens uit met het kwastje en laat dit even intrekken. Vervolgens wrijf ik het verder goed in mijn huid met mijn vingers. Als laatste nog even mijn handen insmeren met handcreme, en mijn handjes zijn weer Ready to Go!

Vandaag was mijn zus zo lief om foto's te maken terwijl ik bezig was, dit vond ik wat duidelijker. Wat vinden jullie, moet ik vaker zoiets doen? Dat ik bezig ben en iemand anders foto's maakt?

Tot de volgende!

xxx Britt



Geen opmerkingen :

Een reactie posten