zondag 20 april 2014

Paas nail-art, deel 3!

Ja hoor, daar is ie dan! Allereerst wil ik jullie fijne paasdagen wensen!


Ik ben begonnen met mijn nagels wat bij te vijlen, want die waren weer eens vreselijk afgescheurd. Hierna heb ik een goede basecoat opgedaan. Ik gebruik tegenwoordig weer heel vaak mijn basecoat waar wat extra in zit, voor versteviging.

Hierna heb ik mijn nagels een kleurtje gegeven. Wit op mijn middelvinger, wijsvinger en pink, en lichtroze op mijn ringvinger en duim. De roze lak dekte best goed, daar heb ik maar 2 laagjes van gebruikt. Wit heb ik 3 laagjes van gedaan omdat deze niet super goed dekt met 2 laagjes, en ik wilde mijn nagels gewoon echt spierwit hebben zodat de kleurtjes beter uit komen. Op de roze is het ook minder belangrijk of het goed dekt, hier ga je namelijk nog stippen op maken.
Over de 'stippen' gesproken: met een dottingtool (Je kan ook een schuifspeldje gebruiken!) heb ik de witte ovaaltjes gecreëerd. Het duurde op mijn ringvinger even voor het lukte. Nog een tip: maak zo snel mogelijk een ovaal en blijf er dan vanaf! als je na een halve minuut denkt dat hij toch niet goed is, is het al te laat. Als je er nu nog aan gaat zitten, werkt de nagellak niet meer goed mee omdat die al deels is opgedroogd.
Vervolgens heb ik een leuk kleurtje uit gekozen om mee te beginnen. Ik wist niet zo goed wat ik zou maken, dus heb met lila een simpel streepje gezet. Ik heb hiervoor een striper-kwast gebruikt, maar een satéprikker of iets dergelijks zou je ook gewoon kunnen gebruiken.
Na dit simpele streepje, durfde ik het wel aan. Ik heb een striper-kwast gepakt die schuin afgesneden is (zo'n kwast die je gebruikt voor gel eyeliner) en heb hiermee het blauwige ribbelrandje gemaakt. Let wel op; op je witte nagels is het een stuk makkelijker dan op de roze nagels, omdat de eitjes op je roze nagels een stuk kleiner zijn. Ik ben bijvoorbeeld op mijn duim een stukje uitgeschoten met deze lijn, maar dat geeft gelukkig een best leuk effect.
Om het nog makkelijk te houden, heb ik met geel/groen weer een simpele lijn gemaakt. Ik heb deze wat verder van de blauwige lijn gedaan dan de lila lijn is, omdat ik anders zoveel ruime over zou houden.
Als laatste nog wat stipjes erbij, hiervoor heb ik een felroze en een koraalachtige roze gebruikt. Mocht je geen dottingtool hebben: ook hiervoor kan je weer een schuifspeldje gebruiken. Als laatste nog een topcoat eroverheen, en je bent klaar voor het Paasweekend!


Fijne paasdagen, en tot volgende week!

xxx Britt

Geen opmerkingen :

Een reactie posten