zondag 13 april 2014

Paas nail-art, deel 1!

Het wordt weer warmer, de vogeltjes fluiten 's ochtends weer vrolijk; de lente is volop aanwezig! En ja, dan denk je natuurlijk ook vrij snel aan pasen. Nog iets meer dan een week en dan is het weer zo ver. Om stylish de paasdagen in te gaan, gaan Sanne en ik aankomende week wat creaties laten zien. Als eerste een nail-art met pasteltinten en stippen, alsof je paaseitjes op je nagels hebt. Nog belangrijker: deze is niet alleen bruikbaar voor de paasdagen, maar dit maakt het niet minder schattig!

Allereerst maak je je nagels goed schoon en vijl je ze iets bij. Dit voorkomt dat kleine haakjes je nagels stukscheuren. Vervolgens doe je een goede basecoat op. Dit is normaal al belangrijk omdat je hiermee je nagels verzorgt, maar het is nu helemaal belangrijk omdat je nagels anders gaan verkleuren.
Vervolgens zorg je dat je wat leuke pasteltinten klaar hebt staan, waar je ook nog een fellere/donkere variant van hebt. Voor verduidelijking: van oranje bestaan er weinig lakjes die goed donker zijn, net als dat er bijna geen licht rood bestaat. Ik heb er dus voor gekozen om die twee kleuren te combineren. Ik had naast deze kleuren ook nog een setje van geel staan, dit zou je ook kunnen gebruiken in plaats van een andere kleur.
Als je de kleuren hebt gekozen, is het tijd om deze te lakken. Het makkelijkste vond ik om de lichte kleurtjes op een rijtje te zetten, kijken welke kleuren naast elkaar het leukst was. Vervolgens heb ik in deze volgorde dan ook mijn nagels gelakt.
 Als de basis kleur goed droog is, is het tijd om met een dottingtool witte stippen te maken. Ik heb hiervoor mijn grootste dottingtool gebruikt, al maakt de maat niet zoveel uit. Het belangrijkste is dat de stip groot genoeg is zodat er nog een in past. Ik heb niet nagedacht over hoe ik de stippen zou doen, ik heb gewoon random wat stipjes geplaatst.
Als laatste pak je een kleinere dottingtool, en maak je met de donkerdere kleur wat stipjes in de witte stippen. Nog een topcoat eroverheen en je bent klaar! Als extra; je zou natuurlijk ook een matte topcoat eroverheen doen, om het net even wat specialer te maken!

Tot de volgende,

xxx Britt

Geen opmerkingen :

Een reactie posten