zaterdag 8 maart 2014

Zomerse nail-art met bloemen

Voor het eerst in tijden is dat heerlijke zonnetje er weer. Extra veel buiten proberen te zijn, jas los en genieten maar! En wat is er dan leuker dan nagels die bij dit heerlijke en zonnige weer passen?

Ik heb deze nail-art al veel vaker gemaakt, de meeste vriendinnen van mij hebben dit dan ook al vaak genoeg op mijn nagels gezien. Ik heb hem deze keer iets anders gemaakt dan normaal, meestal gebruik ik licht blauw als basis.

Allereerst gebruik je natuurlijk al je basisproducten. Vijl je nagels even bij, maak ze weer goed schoon en doe er dan een basecoat over.
Als basis kleur heb ik gekozen voor een pastel kleur, een licht paars. Als het zonnetje weer lekker door breekt heb ik altijd de neiging om pastelkleuren op te doen, en dit past ook weer perfect bij de lieve bloemetjes/roosjes die erop komen.
Nadat de paarse kleur goed gedroogd is, pak je een donkerdere kleur, ik wilde roze bloemetjes dus heb voor donker roze gekozen. Met een dottingtool heb ik soort van wolkjes gemaakt, dit is de basis van de bloemen.
Vervolgens heb ik met een donkere groen puntjes gemaakt, dit worden de blaadjes. het hoeven geen perfecte blaadjes te zijn!
Om ervoor te zorgen dat het duidelijk bloemetjes (roosjes) zijn, heb ik met een lichte kleur soort komma's gemaakt, meestal werden het meer halve maantjes. Als je maar een streepje zet die in een boogje loopt. 
Nog een handige tip: loop je vast? Hou je hand dan iets verder van je af, hierdoor heb je beter overzicht. Mijn zus deed namelijk mijn rechterhand voor me (sorry girls, deze keer was ik lui maar wilde ik wel beide handen hihi). Toen zij klaar was met deze strepen keek ze alsof ze het raar vond staan. Ik trok mijn hand wat verder weg waardoor ze overzicht had, en toen zag ze pas in dat ze echte roosjes gemaakt had. Houd dus goed overzicht!!
Als laatste heb ik in de groene blaadjes nog een lichtgroen stipje gezet, dit zorgt ervoor dat de blaadjes er beter bij passen. Het geeft iets meer diepte en maakt het één geheel.
Op mijn duim heb ik lichtere en donkerdere tinten gebruikt, hiermee wilde ik even laten zien hoe het ook kan.
Ik kon het niet laten, buiten lekker foto's maken met een mooie roze gerbera in mijn hand.
nog een foto van beide nagels met de gerbera.

Dit was het dan alweer! Ik hoop dat jullie hem leuk vinden, ik vind hem in ieder geval weer heerlijk om te dragen. En vergeet niet; als je een vraag heb kan je die altijd stellen!

Tot de volgende!

xxx Britt

Geen opmerkingen :

Een reactie posten