zaterdag 8 februari 2014

Valentijn Nail-art, deel 1!

Aangezien het bijna valentijn is, hebben we besloten om in dit thema nail-arts te maken. Maar ja, hoe saai is het om maar 1 keuze te hebben? Vandaar dat we er sowieso 2 hebben, misschien wel 3! Vandaag verschijnt de eerste, de tweede maakt Sanne en die verschijnt woensdag weer. Als er dan nog een derde komt, verschijnt die vrijdag. Die laatste nail-art wordt dus een dagje naar voren geschoven.




Deze keer is het lekker roze, met heel veel hartjes. Ik heb meerdere tinten roze gebruikt, waardoor het lekker opvalt. 

Ik ben, net zoals vorige keer, begonnen met de chipskip (om er voor te zorgen dat nagellak langer blijft zitten) en met een basecoat. Deze keer heb ik gebruikt gemaakt van OPI's Start To Finish. Het maakt natuurlijk niet uit wat voor basecoat je gebruikt, als je dit maar wel doet. Je nagellak blijft langer zitten, maar het belangrijkste is dat je nagels niet zullen verkleuren. Daarnaast kunnen bepaalde basecoats voor extra verzorging zorgen. 


Ik heb er voor gekozen om mijn nagels in meerdere kleuren te lakken, dit maakt het lekker speels. Als je dit vervelend vind werken zou je natuurlijk ook alleen wit als basis kunnen gebruiken.


Vervolgens heb ik een dottingtool gepakt, en ben ik de hartjes gaan maken. Ze zijn verrassend simpel om te maken! Je doet wat nagellak op de dottingtool en plaatst deze op een plek op je nagel. vervolgens maak je een soort V-vorm, hiermee creëer je een hartje. Het maakt niet uit of je hartje heel breed is of juist heel lang, het valt amper op omdat het er zo veel zijn. Ik heb geprobeerd wat tinten te pakken die donkerder of lichter waren, maar ook met bijvoorbeeld glitter erin.
Je zou in plaats van een dottingtool ook een tandenstoker of een saté-prikker kunnen gebruiken. Zorg er wel eerst voor dat de punt bot is, druk deze even op een hard voorwerp.


Vervolgens wacht je even, daarna kan je er een topcoat overheen doen. Nog een belangrijk punt: gebruik genoeg nagellak bij de topcoat!! Zoals je lichtelijk kan zien op de foto hierboven, heb ik bij mijn pink te weinig lak op het kwastje gehad. Hierdoor zijn de hartjes gaan vegen. Het is dus het makkelijkst om een flinke hoeveelheid op je kwastje te hebben. Het enige nadeel daarvan is dat het wat langer duurt voor het droog is, maar ook hier is een oplossing voor: drip-dry druppels.
OPI is niet het enige merk die drip-dry druppels verkoopt. Ze zijn er ook van goedkopere merken zoals essence.



En als je dan helemaal klaar bent, heb je super schattige hartjes nagels! Je kan dit natuurlijk ook in een totaal andere kleur doen, waardoor het wat stoerder wordt!

Tot de volgende!

xx Britt

Gebruikt;
- OPI Chip Skip
- OPI Start to Finish
- OPI Alpine Snow (wit)
- OPI Pink-ing of You (licht roze)
- OPI Princesses Rule! (licht roze met glitter)
- OPI ElePhantastic Pink (roze)
- OPI Meep-Meep-Meep (donker roze met glitter)
- OPI Drip dry & topcoat
- Dottingtools, makkelijk verkrijgbaar via internet

Geen opmerkingen :

Een reactie posten